Att vara marknadschef är ett av världens roligaste jobb. Så roligt att det många gånger är svårt att skilja vad som är arbete och fritid. Vi tycker marknadsförings- och varumärkesfrågor är oerhört spännande. Men, att vara marknadschef är också ett av världens mest ensamma jobb. Där man har krav på sig att vara bäst inom sitt område inom organisationen, trots att tiden för kompetensutveckling och strategiskt arbete blir allt mindre. Dessutom är kommunikation det enda specialistområde i hela företaget där alla anställda är "specialister" och har synpunkter. Och där man varje år behöver försvara sin existens och budget. 

Marknadscheferna - 4.000 kollegor

Jag startade nätverket Marknadscheferna sommaren 2009. Jag var då marknadschef på Stena Line. Syftet med Facebookgruppen var nätverkande och utbyte av erfarenheter mellan oss västsvenska marknadschefer.

Det som från början var avsett som en mindre nätverksgrupp visade sig fylla ett mycket viktigt behov och växte lavinartat. Och behovet visade sig vara lika stort i Stockholm och Malmö.

Idag har vi över 4.100 medlemmar i Stockholm, Göteborg/Väst och Malmö/Syd - vilket gör oss till Sveriges största nätverk för marknadschefer/marknadsansvariga.

Vårt mål är att hjälpa marknadscheferna i sin roll på olika sätt. Basverksamheten är våra Facebookgrupper som fungerar som "klubbrum". Därutöver har vi varje månad lokala aktiviteter som oftast är en kombination av föredrag/workshops och nätverkande. Vi driver också tidningen MC-Marknadscheferna som idag når 70% av Sveriges marknadsansvariga. 

Stockholm - Över 1.200 medlemmar


VILL DU BLI MEDLEM?
Ansök här >>

ÄR DU REDAN MEDLEM?

Gå till medlemsregistret

Göteborg/Väst - Över 2.100 medlemmar


VILL DU BLI MEDLEM?
Ansök här >>

ÄR DU REDAN MEDLEM?
Gå till medlemsregistret

Malmö/Syd - Över 750 medlemmar


VILL DU BLI MEDLEM?
Ansök här >>

ÄR DU REDAN MEDLEM?
Gå till medlemsregistret